Wednesday, July 30, 2014

Sekolah Tinggi Islam Al-Baidha, Riau, Indonesia - Institusi Pengeluaran Alim Ulama Ahlil Sunnah Wal Jamaah Tulin.

https://www.facebook.com/pages/Sekolah-Tinggi-Islam-al-Baidha.
( http://www.seg.edu.my )

Kompleks Ma'ahad Al-Baidha'. Pekan Baru.

Ma'ahad ini ditubuhkan bagi melahirkan barisan ulama' yang benar-benar mantap dalam ilmu-ilmu islam melalui penguasaan Bahasa Arab dan Turath Islami.

Masjid Al-Muhammadi, Ma'ahad Al-Baidha, Pekan Baru, Riau.


Isnin, 15 April 2014, sekitar majlis pendaftaran pelajar ke sekolah Tinggi Islam al Baidha', Semoga niat ikhlas kalian untuk menuntut ilmu akan menjadikan kalian di antara ulama' pada generasi akan datang untuk berkhidmat kepada masyarakat dan Islam.


Para pelajar STIAB, setibanya mereka di Sultan Syarif Kasim II International Airport, Pekan Baru, Riau. 


Aktiviti Pelajar : Para pelajar menunaikan solat Jumaat di Masjid Sayyid Muhammad ibn Ali as Sanusi. Khutbah disampaikan oleh Dato' Syeikh Muhammad Fuad bin Kamaludin as Sanusi dan diimamkan oleh Al fadhil Ustaz Mohd Farid bin Samad al Hafiz.




Aktiviti Pelajar : Perhimpunan Bahasa, setiap hari jam 7.30 pagi para pelajar akan berhimpun untuk melatih berbahasa sebelum masuk ke kelas pertama, tujuannya melatih pelajar berdialog dalam bahasa arab dan inggeris ketika perhimpunan dan khidmat kelas. semoga ianya bermanfaat kepada semua pelajar.




Aktiviti STIAB - 18 Mei 2014, Pelajar al Baidha' telah berjaya menyambut hari guru bersama Murobbi walid Syeikh Muhammad Fuad, para asatizah Malaysia dan Indonesia. semoga kasih ini akan berkekalan selamanya dan semoga ilmu yg diterima perolehi keberkatan amin.




Aktiviti STIAB : Sekolah Tinggi Islam al Baidha' mengalu-alukan kedatangan ibu bapa/ penjaga juga seluruh penduduk Pekanbaru Indonesia serta muslimin dan muslimat untuk turut serta dalam majlis tersebut.






Aktiviti Pelajar : Majlis Penutupan Program Daurah.







Aktiviti Pelajar : Public Speaking Class bersama Teacher Hasanah.

No comments: