Monday, July 11, 2011

HARIMAU MALAYA VS KELAB-KELAB LIGA PERDANA ENGGERIS -Bukit Jalil 2011

Arsenal teruja hadapi Malaysia

DARI kiri, Rajagobal, Wenger, van Persie dan Sagna bergambar bersama pada sidang media di Hotel Saujana, Subang petang semalam.


"SAYA tak pernah menonton (rakaman video aksi skuad kebangsaan Malaysia). Jadi ia akan menjadi satu pengalaman baru buat saya."
Demikian pengakuan jujur pengurus Arsenal, Arsene Wenger ketika diajukan soalan itu pada sidang media di Hotel Saujana, Subang petang semalam.
Malah dua pemain Arsenal, Robin van Persie dan Bacary Sagna yang dibawakan khas untuk ditemu bual media tempatan turut menyatakan mereka langsung tidak mengetahui latar belakang skuad kebangsaan kendalian Datuk K. Rajagobal.
"Saya tak tahu (tentang skuad Malaysia)," kata van Persie.
Sagna pula berkata: "Saya juga langsung tak tahu tetapi sudah tentu apabila ia se- buah skuad kebangsaan, para pemainnya adalah yang terbaik."
Situasi tersebut mengundang tanggapan bahawa Wenger dan anak-anak buahnya seolah-olah memandang rendah reputasi skuad kebangsaan yang kini merupakan 'Raja Asia Tenggara' setelah menjuarai Sukan SEA 2009 dan Piala Suzuki AFF 2010.
Ia pasti mampu membakar semangat para pemain kebangsaan untuk 'mengajar' keangkuhan Wenger itu dengan berusaha mencipta kejutan menewaskan Arsenal di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam esok.
Dalam pada itu, Wenger pada sidang media yang sama menyuarakan keyakinan bahawa Arsenal akan memastikan Cesc Fabregas dan Samir Nasri terus kekal bersama kelab itu meskipun diburu Barcelona, Manchester United dan Manchester City.
"Adakah Fabregas akan terus bersama Arsenal? Saya kata ya. Keduanya, adakah dia akan menandatangani kontrak baru? Saya harap ya tetapi bukan saya yang me- nentukannya.
"Saya rasa Fabregas cukup sayangkan kelab ini dan kami cukup berharap dia akan kekal. Nasri juga gembira bersama kami dan memberikan komitmen yang baik," ujar Wenger.
Jelas beliau lagi, Arsenal tidak bercadang untuk membeli pemain baru di posisi perta- hanan kiri selepas Gael Clichy berhijrah ke Manchester City.
"Saya sudah memiliki Thomas Vermaelen, Armand Traore dan Kieran Gibbs. Jadi tiada keperluan untuk membeli pemain baru di posisi itu," katanya.

Keputusan : Arsenal - 4  Harimau Malysia - 0

Liverpool uji Harimau Malaya

@hmetro (16 Julai 2011)
SKUAD bola sepak kebangsaan kendalian K Rajagobal bakal disajikan dengan dua perlawanan menarik Julai ini apabila kelab gergasi Inggeris, Liverpool mengesahkan untuk menjadikan Malaysia salah satu destinasi Jelajah Asia mereka selain China dan Korea Selatan.
Pengesahan skuad The Reds kendalian Kenny Dalglish itu menyusul selepas Chelsea yang lebih awal memilih Kuala Lumpur sebagai pusat latihan pra musim mereka selama seminggu pada musim panas.
 

Menurut Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, kehadiran Liverpool kali ini bukan saja memberikan berita gembira buat penyokong kelab itu di negara ini sebaliknya turut memberi peluang kepada Rajagobal menguji pemain-pemain.
“Meskipun anda bukanlah penyokong Liverpool tapi saya pasti peminat bola sepak tempatan akan datang menyaksikan pasukan negara menentang salah satu pasukan terbaik di dunia.

“Ini peluang terbaik untuk jurulatih K Rajagobal menguji pemain-pemain dan mungkin bagus untuk persiapan ke Sukan Sea dan juga pusingan kelayakan Piala Dunia,” katanya menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan penganjur, ProEvents International Sdn Bhd.

Liverpool yang memiliki ramai peminat di Asia akan berkunjung ke Guangzhou, sebelum bertandang ke Kuala Lumpur dan kemudiannya mengakhiri jelajah di Seoul dengan tiga perlawanan bakal diatur sepanjang jelajah itu menerusi tajaan Standard Chartered.
Sementara itu kapten Liverpool, Steven Gerrard nyata teruja untuk menyertai skuad dalam jelajah Asia kali ini selepas mengadakan jelajah selama 10 hari di Thailand dan Singapura pada 2009.

“Setiap kali kami ke Asia, sambutan yang kami terima daripada penyokong memang cukup luar biasa. Penyokong di sana amat fanatik dalam memberikan sokongan kepada Liverpool dan ia sesuatu hebat apabila kami dapat memberi peluang kepada mereka menyaksikan kami beraksi,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan http://www.lfctour.com/.

GIGIH...Muhd Muslim Ahmad menjalani  latihan  di Stadium Nasional, semalam.
 
Bagaimanapun menurut laporan agensi semalam, Gerrard terpaksa direhatkan sehingga berakhir musim EPL kerana kecederaan paha.

Pengurus Kenny Dalglish mengesahkan kecederaan serius kaptennya itu dan ia jelas menjejaskan misi pasukan memburu tempat ke saingan Eropah musim depan terutama menentang Manchester City dalam saingan EPL, Isnin depan.

Keputusan : Malaysia - 3 Liverpool - 6

Jaringan kontroversi: Malaysia kalah 0-1 kepada Chelsea

21/07/2011 11:11pm
@utusanonline
KUALA LUMPUR 21 Julai – Pasukan Pilihan Malaysia berjaya memberi tentangan hebat kepada gergasi Liga Perdana Inggeris, Chelsea sebelum tunduk 0-1 menerusi jaringan kontroversi, Didier Drogba pada minit ke-78 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini.

Saingi sambutan hangat terhadap Liverpool Sabtu lalu 80,000 saksi aksi \Blues\




Sebahagian daripada penonton yang menyaksikan perlawanan antara Pilihan Malaysia dengan Chelsea di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam. - UTUSAN/ Hafiz Johari

KUALA LUMPUR - Lebih 80,000 penyokong memenuhi Stadium Nasional Bukit Jalil menyaksikan perlawanan persahabatan antara skuad Pilihan Malaysia menentang kelab Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea di sini, semalam.
Jumlah itu menyamai kehadiran pada perlawanan skuad Harimau Malaya menentang Liverpool di venue yang sama Sabtu lalu.
Jumlah kehadiran kedua-dua perlawanan tersebut jauh lebih tinggi berbanding aksi kelab Liga Perdana Inggeri, Arsenal yang menentang skuad K. Rajagobal di stadium yang sama Rabu lalu iaitu 65,000 orang.
Peminat fanatik Blues mula memenuhi tempat duduk stadium seawal pukul 6 petang, sekali pun perlawanan bermula pukul 8.45 malam.
Kali terakhir Chelsea mengadakan kunjungan ke negara ini pada Julai 2008, dengan perlawanan persahabatan berkesudahan berpihak kepada Blues 2-0 di Stadium Shah Alam.
Kehadiran Blues yang dalam Siri Jelajah Asia di bawah bimbingan jurulatih baru, Andre Villas-Boas membuka peluang lebih luas kepada penyokong setia Chelsea di negara ini, memandangkan perlawanan diadakan di Stadium Nasional dengan kapasiti tempat duduk yang lebih besar berbanding di Stadium Shah Alam.
Sambutan luar dugaan dipamerkan penyokong Chelsea terserlah dengan suasana gamat di Stadium Nasional dengan jeritan penyokong terutama apabila barisan pemain bintang Blues memasuki padang.
Namun, dalam keasyikan menyaksikan bintang antarabangsa Chelsea, sorakan dan sokongan padu buat skuad Pilihan Malaysia tetap tidak dilupakan oleh para penyokong yang turut melaungkan nama Malaysia.

No comments: